Νεα Μουσικη

Η γκάιντα στην Ελλάδα - Η γκάιντα στην σύγχρονη Ελληνική μουσική

 

Η ελληνική γκάιντα και οι άλλοι τύποι του άσκαυλου παραλίγο να εξαφανιστούν. Το 1971 ο Διονύσης Σαββόπουλος κυκλοφόρησε τον 3ο του δίσκο «Μπάλλος». Η παραδοσιακή μουσική δεν ήταν πολύ δημοφιλής στους νέους της εποχής. Ο Σαββόπουλος δεσμεύτηκε να αποδείξει ότι η παραδοσιακή μουσική είναι «πρώτης κλάσεως μουσική με υψηλή ποιητική αξία και ότι προέρχεται από τα βάθοι τις ελληνικής ψυχής» (Pissalidis, 1994). Το πρώτο τραγούδι είναι ένα 16 λεπτο τραγούδι βαλκανικού ροκ. Ο Θεόδωρος Κεκές από το χωριό Κυανή του Βόρειου Έβρου, που εκείνη την εποχή ζούσε στην Αθήνα, παίζει γκάιντα σε ένα κομμάτι του τραγουδιού. ταν η πρώτη φορά που η γκάιντα συναντήθηκε με το ηλεκτρικό μπάσο και τα ντραμς, Το Ελληνικό παραδοσιακό ροκ είχε γεννηθεί. Το μέρος της γκάιντας είναι μεταξύ του 3:57 και 5:52.

 

Το αυξανόμενο ενδιαφέρον για την γκάιντα έσωσε το όργανο και τα παλιά τραγούδια από την εξαφάνιση στην Ελλάδα. Η γκάιντα έπαψε να είναι αποκλειστικά ένα παραδοσιακό όργανο. Νέα μουσική γράφετε για την γκάιντα. Παραθέτουμε δύο τραγούδια και δύο διασκεβές. Το πρώτο είναι «η Τίγρης» των Χαΐνηδων. Τραγουδάει ο Ψαραντώνης, στην γκάιντα ο Λευτέρης Γρηγορίου.

 

 

"Μιλώ για σένα" από τον Θανάση Παπακωνσταντίνου. Στην γκάιντα Ο Γιώργος Μακρής από την Αλιστράτη Σερρών.

 

 

Το "Καταναλώστε" του πανκ συγκροτήματος Βανβαλούπ διασκευασμένο από το μουσικό σχήμα Θραξ Πανκς.

 

 

Το ΚΚΚ των Ramones και το Enola Gay των OMD από το μουσικό σχήμα Tot Kamoupa.

 

 

Και ένα τελικό βίντεο από την Σαμοθράκη με τη σύμπραξη της ομάδας κρόυσης «Κρόυση» με εμένα (Αθανάσιος Ουζούνης) στην γκάιντα και τον Γίωργο Σταυρίδη στα φωνητικά.

 

 

Η γκάιντα, η ασκομαντούρα, το τουλούμι, η τσαμπούνα ή ότι άλλο θέλετε να το ονομάσετε έχει επιστρέψει.


 

 

 

 

 

 

<< Go back to the previous page